BOOKS AND MORE
BOOKS AND MORE

Samojezdny opryskiwacz polowy Pantera 4502

Szczegóły

Argumenty:

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Top Argumente:

+ Wyjątkowe podwozie tandemowe – dla spokojnej, poziomej pozycji belki polowej oraz wysokiej stabilności na zboczach
+ Inteligentne zarządzanie podwoziem z kierowaniem 2-kołowym, 4-kołowym i jeździe ukosem – zapewniające jeszcze większą zwrotność
+ Typy podwozia Pantera-W i Pantera-H – zwiększające wszechstronność w uprawie roślin (rozstawy śladów/prześwity)
+ Koncepcja napędu Pantera+ z alternatywnymi przekładniami kół dostępna dla wszystkich typów podwozia – dla ekstremalnego terenu
+ Bezstopniowy hydrostatyczny napęd poszczególnych kół – dla prędkości jazdy od 0 do 50 km/h
+ Inteligentne zarządzanie napędem z wydajnymi silnikami o emisji spalin 3A lub 4, specyficznej dla kraju dostawy
+ Inteligentne sterowanie silnika z trybem ECO oraz trybem Power – o jeszcze wyższej efektywności
+ Inteligentne zarządzanie kabiną – dla większej przejrzystości i przyjemności z jazdy
+ Inteligentne zarządzanie obsługą z nowoczesnymi terminalami obsługowymi i ergonomicznym, wielofunkcyjnym uchwytem AmaPilot+
+ Inteligentne zarządzanie ochroną roślin z całkowicie automatycznym prowadzeniem belki polowej DistanceControl – do utrzymywania optymalnej wysokości belki polowej
+ Włączanie pojedynczych rozpylaczy AmaSwitch i AmaSelect jako opcja – dla włączania 50 cm sekcji szerokości

Wejść i jechać! Praca bez stresów!

Amazone Pflanzenschutzselbstfahrer, Fahrerkabine Pantera 4502

W tej kabinie, każdy dzień pracy jest przyjemnością:
Doskonałe tłumienie hałasu
+ Wygodne, szerokie wejście z hydraulicznie składaną drabinką
+ Elektrycznie ustawiane i ogrzewane lusterka zewnętrzne
+ Dodatkowe lusterko dla lepszego widoku na przednie koło
+ Filtr powietrza kabiny
+ Automatyczna klimatyzacja
+ Pneumatycznie amortyzowany, komfortowy fotel z licznymi możliwościami ustawiania
+ Duże, składane siedzisko instruktora
+ Poręcz fotela przestawiana wysokościowo i wzdłużnie z zamontowanymi elementami obsługowymi
+ Przestawianie wysokości i nachylenia kolumny kierownicy
+ Duży, chłodzony schowek pod fotelem
+ Schowek na dokumenty
+ Radio z CD oraz zestawem głośnomówiącym Bluetooth
+ Rolety przeciwsłoneczne dla szyny przedniej i tylnej
+ Opcjonalnie, aktywny filtr węglowy lub filtrowanie powietrza kabiny kategorii 4

Człowiek czuje się jak w domu – w dzień i w nocy

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Beleuchtung

W koncepcji oświetlenia Pantera kierowca także o zmierzchu i nocą  ma doskonały widok na drogę, pole i maszynę.

Oświetlenie do bezpiecznej pracy przez długie dni

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Beleuchtungseinrichtungen für lange und sichere Arbeitstage

1) Oświetlenie robocze LED
2) LED-oświetlenia poszczególnych rozpylaczy (Opcja)
3) Reflektor u góry zbiornika
4) Reflektory belki polowej (2 reflektory halogenowe)
5) Reflektory boczne Side-View (2 reflektory halogenowe)
6) Reflektory boczne (4 reflektory halogenowe)
7) Reflektory robocze przednie (4 reflektory halogenowe)
Opcjonalne reflektory LED dla urządzeń oświetlających
od 4 do 7

 

Filtrowanie powietrza kabiny kategorii 4

Dla lepszej jakości powietrza w każdych warunkach, AMAZONE oferuje teraz opcjonalne filtrowanie powietrza kabiny kategorii 4 zgodnie z normą  EN 15695. W kabinie panuje nadciśnienie i dostępne są wszystkie wkłady filtrujące tak, że zapobiega to wnikaniu kurzu oraz oparów. Filtrowanie zapewnia kierowcy dodatkowe bezpieczeństwo, gwarantując czystość powietrza w kabinie.

Wielofunkcyjny uchwyt AmaPilot/AmaPilot+ dla pojazdu i oprysku

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Amapilot

Czy będzie to drążek jezdny czy element obsługowy funkcji opryskiwacza – na wielofunkcyjnym uchwycie Pantera umieszczono wiele funkcji komfortowo obsługiwanych jedną dłonią.
Motto brzmi „Wejść i rozpocząć jazdę“! Maszyną jedzie się bezstopniowo, intuicyjnie, korzystając z wielofunkcyjnego uchwytu. Przy funkcji tempomatu i maksymalnym wychyleniu drążka jezdnego Pantera osiąga prędkość do 50 km/h na drodze a na polu, żądaną prędkość oprysku (zależnie od przepisów obowiązujących  w kraju użytkowania).
Jeśli pociągnie się drążek jezdny do tyłu, nastąpi automatyczne uruchomienie dwuobwodowego hamulca hydrostatycznego. Takie automatyczne załączenie dodatkowego hamowania wspiera kierowcę w każdej sytuacji. Zagwarantowana jest najwyższa dokładność podczas ruszania z miejsca i manewrowania. Z reguły wystarcza to również do zmniejszenia prędkości jazdy po drodze lub na polu. Użycie hamulca nożnego wymagane jest w wyjątkowych wypadkach. 
Całe zarządzanie układem kierowniczym sterowane jest  przez wielofunkcyjny uchwyt AmaPilot/AmaPilot+: Możliwe jest także za- i wyłączanie napędu 4 kół oraz ręczne wysterowanie psiego chodu względnie korekta nachylenia bocznego.
Przez wielofunkcyjny uchwyt można oczywiście obsługiwać także prawie wszystkie funkcje oprysku: sterowanie sekcji szerokości i belki polowej, włączanie rozpylaczy krańcowych czy też procentowa zmiana dawki na +/-%.

Zalety AmaPilot:

+ Perfekcyjna ergonomia

+ Prawie wszystkie funkcje w dłoni na 3 poziomach

+ Ustawiany podłokietnik

Dodatkowe zalety AmaPilot+

+ Dowolne i indywidualne obłożenie przycisków

* Seryjnie dla Pantera silnik z normą emisji spalin 4

Wszystko pod kontrolą, wszystko w polu widzenia – AMADRIVE dla wszystkich funkcji

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, AMADRIVE

Naciskiem palca na ekranie dotykowym AMADRIVE steruje się następującymi funkcjami:
+ Tempomat
+ Zarządzanie w trybie Eco- lub Power
+ Sekwencje czynności na nawrotach
+ Ustawienie rozstawu śladów 
+ Ustawienie liczby obrotów pompy oprysku
+ Włączanie oświetlenia roboczego pojazdu i belki polowej

Przez wyświetlacz AMADRIVE można wywołać wiele danych:
+ Prędkość jazdy i liczba obrotów silnika
+ Stan paliwa i temperatura silnika
+ Dane diagnostyczne silnika i systemu hydrauliki 

Dostępne opcjonalnie systemy kamer

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502 Optional lieferbare Kamerasysteme

Obrazy z opcjonalnej kamery cofania oraz kamery dla przedniego prawego koła również będą pokazywane na wyświetlaczu.

+ Duży kąt widzenia 135°
+ Kamera z ogrzewaniem i powłoką Lotus
+ Jasny obraz także w ciemnościach
+ Technika widzialności w podczerwieni
+ Automatyczna funkcja przeciwstawnych świateł

Terminale ISOBUS

Amazone UG-Spritzen ISOBUS

ISOBUS wyróżnia stosowany na całym świecie standard komunikacyjny między terminalami obsługowymi, ciągnikami i dołączonymi maszynami oraz rolnicze oprogramowanie biurowe. Znaczy to, że jednym terminalem można obsługiwać wszystkie maszyny zdolne do współpracy z ISOBUS.

Zalety ISOBUS

Amazone ISOBUS-Terminals für Feldspritzen

+ Opryskiwacze polowe AMAZONE ISOBUS są certyfikowane dla UT 2.0 i tym samym ich obsługa jest możliwa przez każdy terminal ISOBUS z UT 2.0.
+ Wszystkie terminale AMAZONE ISOBUS oraz komputery robocze wspierają starndard AUX-N i można tu stosować przypisanie przycisków wielofunkcyjnego uchwytu zgodnego ze standardem AUX-N.
+ Opryskiwacze polowe AMAZONE ISOBUS można sterować przez ISOBUS z licencją Section- Control.

Cechy wyróżniające opryskiwaczy polowych AMAZONE ISOBUS:
+ Można założyć do trzech indywidualnych interfejsów użytkownika dla różnych kierowców.
+ Terminal obsługowy można optymalnie dostosować do terminala ISOBUS z różną liczbą przycisków.
+ Każdą funkcję maszyny można dowolnie umieścić w menu.
+ Pełnowartościowa dokumentacja przez Task Controller (ISO-XML). Alternatywą dla dokumentacji  przez Task Controller jest prosty zbiór danych sumarycznych (obrobiona powierzchnia, wymagany czas, zużyta ilość). Zebrane wartości sumaryczne można przenieść na pendrive USB w postaci zrzutu ekranu.

Pozostałe terminale ISOBUS

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Weitere ISOBUS-Terminals

np. John Deere GreenStar,
np. terminal Müller COMFORT

Ważna wskazówka
Prosimy pamiętać, że dla systemu zdolnego do działania z innymi terminalami ISOBUS konieczne jest dodatkowo oprogramowanie Section Control, dostępne np. u producenta ciągnika. Jest ono często niezainstalowane w standardowych wersjach innych terminali ISOBUS..

Rozwiązanie 2 terminali
Rozwiązanie z 2 terminalami z równoczesnym zastosowaniem terminala ISOBUS w ciągniku oraz AMATRON 3 względnie CCI 100 zalecane jest wtedy, gdy terminal ciągnika nie posiada funkcji Section Control lub gdy opryskiwacz polowy zamierza się kontrolować i sterować za pomocą AMATRON 3 albo CCI 100 przez oddzielny ekran.

Pantera – ruchoma inteligencja

Pantera Fahrwerk

Specjalne podwozie tandemowe Pantera zapewnia doskonałe dopasowanie do podłoża oraz wysoki stopień bezpieczeństwa – oczywiście także na zboczach. Dzięki wyposażeniu w regulację poziomowania oraz hydropneumatycznej amortyzacji, kierowca w pełni korzysta z optymalnego komfortu jazdy opryskiwaczem Pantera.
Połączenie wyjątkowego wyposażenia podwozia ze sprawdzoną techniką zawieszenia belki polowej AMAZONE daje spokojna pozycję belki polowej także w najtrudniejszych warunkach pracy.

Zalety koncepcji podwozia Pantera

- Superstabilna rama ze sprawdzonymi komponentami podwozia 
- Wahadłowa rama do optymalnego kontaktu z podłożem i małego poślizgu
- Komfortowe i bezpieczne właściwości jezdne w podłużnym tandemie 
- Hydropneumatyczna amortyzacja z regulacją poziomu 
- Bezpieczna w działaniu hydraulika – bez regulacji powietrznej 
- Spokojna pozycja belki polowej, wzmocniona przez dodatkową, równoległoboczną amortyzację 
- Bezstopniowa zmiana rozstawu śladów w zakresie 
- Wysoki prześwit 
- Zarządzanie układem kierowniczym i belką polową na nawrotach 
- Odciążenie kierowcy i ochrona belki polowej 
- Niewielka szerokość transportowa, kompaktowa w ruchu drogowym

Seryjnie z kontrolą trakcji

Momenty napędu silników czterech kół są na bieżąco nadzorowane i regulowane elektronicznie a pojazd zachowuje się optymalnie, także w najtrudniejszych warunkach jazdy. Wyeliminowano blokady mechanizmów różnicowych zwiększające zapotrzebowanie sił. Po polu jedzie się doskonale nawet wtedy, gdy gleba jest mokra. System ASR troszczy się o bezpieczeństwo ruchu na drodze.

Optymalny rozdział masy!

Pantera 4502

Równomierny rozdział masy na koła przedniej i tylnej osi to podstawowy warunek efektywnego przeniesienia siły na glebę.
Właśnie dlatego Pantera 4502 z pełnym zbiornikiem dysponuje optymalnym rozdziałem masy po ok. 50 % na koła osi przedniej i tylnej. W zależności od stanu napełnienia rozdział masy zmienia się w zakresie max. 5 %.

Prawie bez granic - prześwit

Pantera Bodenfreiheit

Praktyka potwierdziła, że duży, mierzący 1,20 m prześwit, stanowi jedną z większych zalet opryskiwaczy Pantera. W Pantera H prześwit wynosi 1,70 m. Można ją docenić przede wszystkim, podczas oprysków kwitnącego rzepaku oraz wysoko wyrośniętej kukurydzy. Piasty kół osłonięte są  dodatkowymi blachami wykonanymi z doskonałej stali.

Zarządzanie układem kierowniczym: musi być zwrotny, kompaktowy i elastyczny!

Amazone Pflanzenschutzselbstfahrer Pantera 4502 Wendigkeit

Pomimo wielkości pojazdu, promień zawracania Pantera w trybie kierowania wszystkimi kołami wynosi jedynie 4,50 m. Umożliwia to mały rozstaw osi i duże kąty skrętu.
Z tak wielką zwrotnością można optymalnie pracować z dużą wydajnością nawet na mniejszych polach.
Przełączanie napędu 4-kołowego i 2-kołowego odbywa się przez wielofunkcyjny uchwyt.
Przy funkcji kierowania „psim chodem“ praca na zboczach odbywa się z perfekcyjnym utrzymaniem śladu. Korekty kierowania następują przez naciśnięcie przycisku w wielofunkcyjnym uchwycie. Jazda z wykorzystaniem psiego chodu i przesunięciem śladów jest bardzo przydatna na mokrych polach i na wrażliwych glebach.

Praca bez stresów – także na nawrotach

Także na nawrotach Pantera inteligentnie udowadnia: gdy w terminalu AMADRIVE uaktywnione jest zarządzanie nawrotami, to po wyłączeniu oprysku następuje automatyczne przełączenie na kierowanie wszystkimi kołami oraz podniesienie belki polowej. Po wykonaniu nawrotu i włączeniu oprysku ponowne kierowanie dwoma kołami dba o spokojną pozycję belki polowej.
Regulacja kierowania 4-kołowego zależna od prędkości jazdy jest gwarantem optymalnego, poziomego prowadzenia belki polowej. Przy prędkościach powyżej 8 km/h automatycznie redukowane są kąty kierowania, co zapobiega  ekstremalnemu przyspieszaniu ruchu belki polowej na kierunku jazdy. 
Jako wyposażenie specjalne, AMAZONE oferuje rozwiązania wspomagające automatyczne kierowanie z wykorzystaniem GPS. Dzięki niemu osiąga się przejazdy ślad do śladu z centymetrową dokładnością.

Przesunięcie rozstawu śladów o zero przecinek zero

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Spurweitenverstellung

Z seryjnym w pełni automatycznym przestawianiem odległości śladów można, np. jako przedsiębiorca świadczący usługi, dostosować się do różnych wymagań klientów i kultur. Gdy wybrany zostanie rozstaw śladów, to ustawienie odbywa się z centymetrową dokładnością.

Do ochrony napędu kół wyposażono go w dodatkową osłonę.

Układ centralnego smarowania

Amazone Pflanzenschutzselbstfahrer Pantera Pantera 4502 Zentralschmieranlage

W pełni automatyczne, centralne smarowanie zapewnia stałe bezpieczeństwo pracy przy najmniejszym wysiłku. W opryskiwaczu Pantera osiągane są wszystkie punkty smarowania włącznie z układem równoległoboku.

Zarządzanie napędem z optymalnym wykorzystaniem paliwa

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Deutz-Motor

Mocny, 6-cylindrowy silnik Diesla produkcji Duetz z technologia wtrysku Common-Rail rozwija 218 KM przy niewielkim zużyciu paliwa. Dzięki  zastosowaniu nowoczesnego, hydrostatycznego napędu jezdnego Pantera może jechać całkowicie bezstopniowo.
Ten system umożliwia  osiąganie wysokich momentów obrotowych oraz dynamiczne przyspieszanie także przy niewielkiej liczbie obrotów silnika.

6-cylindrowy silni Diesla produkcji  z maksymalnie 160 kW (218 KM)
+ Turbosprężarka z chłodzeniem powietrza doładowania
+ Technologia wtrysku Common-Rail
+ Pojemność 6,06 l
+ Wersje specyficzne dla krajów z normą emisji spalin 3A albo 4

+ Bezstopniowy, hydrostatyczny napęd jezdny od 0 do 50 km/h (dopuszczalna prędkość maksymalna może zmieniać się w zależności od kraju użytkowania) 
+ Nowoczesne gospodarowanie paliwem na drodze i na polu w trybie ECO- oraz POWER 
+ Wentylator chłodzenia z regulacją liczby obrotów 
+ Sprawdzona technika Deutz z gęstą siecią serwisu

Nowy silnik z normą emisji spalin 4

Przy nowym silniku spełniającym wymagania normy emisji spalin 4 AMAZONE zdecydowała się na recyrkulację spalin z katalizatorem oksydacji oraz filtrem cząstek stałych – co chroni środowisko. Podczas pracy filtr cząstek stałych jest stale regenerowany. Katalizator SCR za pomocą Diesel-Exhaust-Fluid- (wtrysk DEF) redukuje tlenki azotu. Nowy 20-litrowy zbiornik DEF znajduje się obok 230-litrowego zbiornika paliwa. Zużycie Der DEF wynosi około 2,5 % zużycia paliwa. Oznacza to, że DEF zbiornik musi być napełniany tylko co każde 3 do 4 tankowania zbiornika paliwa.

Praca z optimum oszczędności paliwa: ECO lub POWER

Dzięki nowej, optymalnej regulacji liczby obrotów, Panteraz zawsze pracuje z optimum oszczędności i wykorzystania paliwa. W trybie ECO wybranym w terminalu AMADRIVE, silnik, zależnie od sytuacji jezdnej wyszukuje optymalnego punktu roboczego dla koniecznego momentu obrotowego i liczby obrotów
Podczas oprysku na równinie możliwa jest redukcja liczby obrotów silnika do 950 obr/min. Automatyczne dopasowanie liczby obrotów odbywa się na bieżąco i obejmuje zakres od  950 do 2.000 obr/min.
Jeśli pracuje się na stromych zboczach lub z pełnym zbiornikiem w terenie górzystym, wystarczy wywołać tryb POWER, osiągający moc maksymalną przy 2.000 obr/min.

Niska masa własna Pantera 4502 (9.900 kg przy 24 metrach szerokości roboczej) jest oczywistą zaletą odnośnie zużycia paliwa. Przy zbiorniku o pojemności 230 litrów osiąga się duże wydajności powierzchniowe w długie dni robocze.

Dużo czystego powietrza do chłodzenia

Pantera 4502 Kühlung

+ Regulacja liczby obrotów dostosowana do potrzeb 
+ Przy niewielkich wydajnościach wentylator może się nawet wyłączyć
+ Pozycja poza zakresem zanieczyszczania
z lewej: powietrze doładowania, hydraulika; z prawej silnik, klimatyzacja

Hamulce-zarządzanie: najważniejsze jest bezpieczeństwo użytkownika

Pantera 4502 Bremsen

Przy zmniejszaniu prędkości jazdy uaktywniany jest dwuobwodowy układ hamulcowy Pantera, który zwalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania. Szczególnie istotne jest to, że przy hydrostatycznym zwalnianiu pojazdu wcześniej sterowany jest również system hamulcowy przyczepy. 

Z taką technologią hamowania kierowca zawsze jest podczas jazdy po drogach w pełni bezpieczny. Pneumatyczno-hydrauliczny układ hamulcowy jest ważnym zespołem dotyczącym bezpieczeństwa, powalającym np. wyhamowanie z prędkości 50 km/h (prędkość maksymalna może być różna, zależnie od kraju użytkowania) lub bezpieczne zwalnianie z napełnioną przyczepą

Pantera – elastyczna inteligencja

Amazone Pflanzenschutzselbstfahrer Pantera 4502

W systemie hydrauliki podział zadań poszczególnych pomp hydraulicznych jest jest bardzo jasny. Ze względu na dużą średnicę kół, podczas ruszania z miejsca konieczne są bardzo wysokie momenty obrotowe. Inteligentna koncepcja napędu buduje te siły nie hydraulicznie a mechanicznie, wykorzystując przełożenia przekładni planetarnej. Napęd jest wyjątkowo pewny na nierównym podłożu i podczas ruszania z miejsca. Elektrycznie przestawiane silniki kół są optymalnie dostosowane do każdej sytuacji jezdnej, zależnie od tego, czy konieczne są maksymalne momenty obrotowe, czy maksymalne liczby obrotów.

+ Szybko pracujący hydrostat z przekładnią redukcyjną
+ Zawsze wysokie momenty obrotowe
+ Eliminacja zakresów predkości jazdy
+ Możliwość stosowania wysokich kół
+ Przestawialna, osiowa pompa tłokowa dostarczająca olej do silnika hydraulicznego
+ Każdy silnik hydrauliczny z indywidualnie regulowaną liczbą obrotów (kontrola trakcji)
+ Stała redukcja obrotów w przekładniach planetarnych bezpośrednio na koła

Koncepcja napędu Pantera+ – silna inteligencja

W opryskiwaczu Pantera+ firma AMAZONE oferuje koncepcję napędu dla ekstremalnych warunków w terenie górzystym. Zamiast standardowych przekładni kół wszystkie typy Pantera można wyposażyć w alternatywne przekładnie kół z przełożeniem 1:30 (zamiast 1 : 23,5). Z alternatywnymi przekładniami kół Pantera+ ma mniejsze przełożenie i tym samy, gdy to konieczne, wyraźnie więcej siły.

Korzyści z koncepcji napędu Pantera+:
+ aż do 25 większa zdolność pokonywania wzniesień
+ wzniesienia aż do 34 %

Inteligentne zarządzanie cieczą roboczą: zintegrowane w ogólnej koncepcji

Amazone Pflanzenschutzselbstfahrer Pantera 4502 Behälter

Umieszczony głęboko w ramie zbiornik cieczy roboczej ma pojemność 4.500 litrów (pojemność rzeczywista 4.800 litrów) i zapewnia niską pozycję punktu ciężkości oraz równomierny rozdział masy na wszystkie cztery koła Pantera. Zbiornik cieczy roboczej oraz zbiornik czystej wody zbudowano z tworzywa sztucznego o bardzo wysokiej jakości. Ściany wewnętrzne i zewnętrzne są gładkie. Nisko położony wylot także na zboczach gwarantuje minimalne ilości resztek cieczy. Elektroniczny wskaźnik napełnienia i cztery rotacyjne dysze wysokociśnieniowe do mycia wnętrza stanowią wyposażenie seryjne.
Umieszczony z tylu opryskiwacza Pantera zbiornik wody płuczącej mieści 500 litrów również posiada wskaźnik napełnienia.

Wszystko bezpiecznie spakowane

Pantera Staufach

W specjalnym schowku pod kabiną, do dyspozycji jest wystarczająco dużo miejsca do tego, aby wygodnie zapakować np. wąż ssący.
Szczelna skrzynka na narzędzia znajduje się przy wejściu do kabiny. W takim samym miejscu umieszczono również zbiornik wody do mycia rąk i zasobnik z mydłem.

Rozwadniacz z inżektorem Power

Przy pomocy przewodu pierścieniowego z dodatkowym rozpylaczem Power w rozwadniaczu, dokonuje się rozpuszczania oraz natychmiastowego wpłukania  substancji w formie proszku, oraz dużych ilości mocznika. Specjalne przyłącze Ecofill sprawia, że zasysanie  środków z pojemników do zbiornika oraz ich mycie jest znacznie łatwiejsze.

Płukanie kanistrów i rozwadniacza

Amazone Pflanzenschutzselbstfahrer 4502, Kanister Spülen

Do bezproblemowego mycia kanistrów po środkach ochrony roślin oraz do pełnego wykorzystania ich zawartości wykorzystywana jest dysza rotacyjna w rozwadniaczu. Jest rzeczą oczywistą, że można też umyć zamknięty rozwadniacz. Śluza rozwadniacza jest szczelnie zamykana u do cieczy nie przedostaje kurz ani inne zanieczyszczenia.

Wydajne pompy

Dwie wydajne pompy tłokowo membranowe (520 l/min.) dbają o to, aby także duże ilości wody mogły być podawane z wysoka prędkością jazdy a także o to, aby do dyspozycji mieszadła zawsze było wystarczająco dużo cieczy.
Liczbę obrotów pomp można dowolnie ustawiać w zakresie od 380 do 580 obr/min. Przy niewielkich dawkach oprysku pozwala to na jazdę z korzystną liczbą obrotów silnika. Pompę oprysku można włączyć i wyłączyć w polu obsługowym.

 

 

Przyłącze napełniania z automatycznym zatrzymywaniem

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Befüllanschluss mit automatischen Befüllstopp

Przyłącze napełniania znajduje się w praktycznym schowku z przodu, gdzie można umieścić również wąż zasysający. Dzięki automatycznemu zatrzymaniu napełniania zapobiega się przepełnieniu maszyny zarówno przy napełnianiu poprzez zasysanie jak i przy napełnianiu ciśnieniowym. Przy napełnianiu na krawędzi pola daje to możliwość wstępnego wymieszania cieczy roboczej lub napełnienia płynnym nawozem bez konieczności składania belki polowej.

Pakiety Comfort

Pantera 4502 Comfort-Pakete

Poprzez seryjny pakiet Comfort-1, Pantera dysponuje profesjonalnym wyposażeniem do automatyzacji obiegu cieczy roboczej. Sterowanie ważniejszymi funkcjami obiegu cieczy roboczej (napełnianie, intensywność mieszania i mycie) odbywa się zdalnie, przez terminal obsługowy.
Można w ten sposób ustalić żądaną ilość napełnienia i jego automatyczne zakończenie. Automatyka mieszania dba o ciągłe, zależne od stanu napełnienia dostosowanie intensywności mieszania. Przy zasysaniu wody płuczącej mieszadła automatycznie się zamykają. Do oprysku resztek powierzchni pola można celowo doprowadzić wodę płuczącą. Przy funkcji płukania może być myta belka polowa, bez zmiany oryginalnej koncentracji cieczy roboczej. Automatyka zapewnia niezawodne rozpuszczenie resztek cieczy oraz dokładne umycie wnętrza zbiornika.
Dodatkowo do tej automatyki można obsługiwać wszystkie funkcje także ręcznie, przez pole obsługowe w centrum obsługi. Alternatywnie do dyspozycji jest także wyposażenie specjalne w postaci przyłącza do napełniania pod ciśnieniem.

Pakiet Comfort-2
Ten nowy pakiet z dodatkową pompą czystej wody oferuje więcej komfortu powoduje, że napełnianie i mycie maszyny, jest jeszcze szybsze i wydajniejsze
Wszystkie funkcje pakietu Comfort-2  obsługiwane są przez AMADRIVE.
Siostrzany wyświetlacz na armaturze służy do podawania żądanego stanu napełnienia, także z zewnątrz.

Zalety pakietu Comfort-2:
- Całkowicie zautomatyzowany proces mycia z ciągłym myciem wnętrza.
- Wąż ssący dołączany jest tylko raz i służy zarówno do automatycznego napełniania zbiornika cieczy roboczej jak i do napełniania zbiornika wody płuczącej.
- Woda płucząca jest natychmiast do dyspozycji jeśli chodzi o mycie z zewnątrz jak też do płukania kanistrów po środkach ochrony roślin

System obiegu ciśnienia (DUS) – sprawdzony ponad 10.000 razy

Sterowanie ciśnieniem AMAZONE  DUS, gwarantuje niezawodną cyrkulację cieczy w całym systemie. Przy rozpoczęciu pracy, cały system przewodów włącznie z przewodami opryskowymi napełniany jest  cieczą roboczą pod ciśnieniem w kierunku przeciwnym do zwykłego obiegu. Przewody opryskowe są w ten sposób zawsze pełne i gotowe do działania z pełną szerokością roboczą. Wyeliminowano czasy oczekiwania na nawrotach. Przy wyłączaniu poszczególnych sekcji, przy zawracaniu lub podczas transportu, ciecz robocza znajduje się w ciągłej cyrkulacji zachowując stałe ciśnienie aż do rozpylaczy. W ten sposób zapobiega się tworzeniu osadów, zapychaniu przewodów lub wytrącaniu się substancji z roztworów.
Ze względu na to, że koncentracja cieczy roboczej jest stała w całym systemie, aż do rozpylaczy, możliwe jest bezproblemowe uruchomienie oprysku np. po zmianie substancji czynnej. Podczas mycia, przewody są całkowicie przepłukiwane czystą wodą, bez konieczności jej usunięcia przez rozpylacze. Podczas mycia, skoncentrowana ciecz robocza jest doprowadzana przez system obiegu ciśnienia, ponownie do zbiornika cieczy roboczej.
Zalety:

+ Bezpośrednie, elektryczne przełączanie korpusów rozpylaczy

+ Każdy z korpusów rozpylaczy zintegrowany w systemie obiegu ciśnienie DUS

Belka polowa Super-L2

Pantera 4502 Super-L2-Gestänge

W samojezdnym opryskiwaczu Pantera, belka polowa Super-L2 udowadnia swoją znakomitą jakość. Dzięki specjalnej, profilowej budowie AMAZONE, jest ona nie tylko lekka i bardzo stabilna ale także niezwykle kompaktowa. Przy maksymalnej szerokości 40 m w polu, jej szerokość w transporcie to jedynie 2,55 m. W pozycji transportowej belka polowa znajduje się za kabiną. Oznacza to, że w żaden sposób nie ogranicza widoczności, nic się nie skrapla w obrębie kabiny. 
Wysoka jakość belki polowej zapewnia także duże wydajności powierzchniowe i długą żywotność.

Korzyści:
- Sprawdzona skrzynkowa budowa belki polowej Super-L2 o szerokości od 24 m do 40 m, wyjątkowo stabilna i trwała 
- Duży zakres zmiany wysokości od 0,50 m do 2,50 m 
- Centralne wyrównanie wahań i hydrauliczne przestawianie nachylenia zapewniające spokojną pozycję belki polowej także przy szybkiej jeździe 
- Seryjnie składanie  Profi 1 : jednostronne składanie elastycznie dostosowane do wszystkich szerokości roboczych 
- Opcjonalna zmiana kąta (składanie Profi 2) 
- Opcja DistanceControl do automatycznego prowadzenia  belki polowej

Jeszcze lepiej ze składaniem Profi!

Pantera Profiklappung

Wszystkie funkcje hydrauliczne obsługiwane są łatwo i niezawodnie przez AMATRON 3, bezpośrednio z kabiny. Wielofunkcyjny uchwyt sprawia, że obsługa jest wyjątkowo komfortowa.

Składanie Profi 1:
Zmiana wysokości, rozkładanie / składanie, składanie jednostronne ze zredukowaną prędkością jazdy (max. 6 km/h),
redukcja belki polowej, zmiana nachylenia.

Składanie Profi 2:
Dodatkow z jednostronną, niezależną zmiana kątów.

Zestaw do mycia z zewnątrz i od wewnątrz

Pantera 4502 Wascheinrichtung

Zestaw do mycia od wewnątrz z siedmioma dyszami myjącymi dba o najlepszą czystość zbiornika.
Lanca i wąż o długości 20 m pozwalają dokładnie umyć opryskiwacz na polu z zewnątrz,  bezpośrednio po zakończeniu pracy. Wysokie ciśnienie lancy i wydatek wody do 17 l/min osiąga się przy ciśnieniu roboczym 10 bar.
Zbiornik mieszczący 20 litrów wody do mycia rąk posiada także zasobnik mydła.

Mniejsze znoszenie przy wysokich prędkościach wiatru

Pantera Düsen

Ze wspomaganymi pneumatycznie rozpylaczami inżektorowymi możliwa jest aplikacja środków ochrony roślin w znacznym stopniu eliminująca ich znoszenie. Takie rozpylacze stosuje się uniwersalnie, we wszystkich kulturach. Ze względu na grubokroplistą aplikację cieczy roboczej, można  stosować te rozpylacze także przy wysokich prędkościach wiatru. AMAZONE oferuje rolnictwu bogatą paletę rozpylaczy Agrotop, Lechler oraz Teejet.

Proste i wielostopniowe korpusy rozpylaczy
Ułożone w profilach korpusy rozpylaczy ze zintegrowanymi membranowymi zaworami zwrotnymi, znakomicie zapobiegają kropleniu z rozpylaczy. Samoczynnie ustawiające się złącza Bajonett gwarantują szybką, niewymagającą użycia narzędzi, wymianę rozpylaczy. Trójstopniowe oraz czterostopniowe korpusy rozpylaczy są bardzo przydatne przy częstej zmianie rozpylaczy i pracy w różnych kulturach. Rury ochronne rozpylaczy rozmieszczone są  w strefie zewnętrznej albo, na życzenie klienta, na całej szerokości belki polowej i chronią długie rozpylacze oraz wielostopniowe korpusy rozpylaczy.

Prawidłowy dobór rozpylaczy...

Pantera Düsenwahl

Rozpylacze inżektorowe (ID, TTI) mają relatywnie duże spektrum kropli a odnośnie zastosowania są wyjątkowo elastyczne. Możliwe jest stosowanie ciśnienia w zakresie od 2 do 8 bar. Jeśli w centrum aplikacji jest jakość pokrycia cieczą, zaleca się stosowanie rozpylaczy o drobnych kroplach w wersji standard lub antyznoszeniowej takich, jak XR lub AD. Tu  jednak, ze względu na skłonność do znoszenia przy ciśnieniu powyżej 3 bar, zalecana jest duża ostrożność. Dobrym kompromisem są nowoczesne, kompaktowe rozpylacze inżektorowe ID-K lub Airmix: są one względnie odporne na znoszenie a spektrum niezbyt dużych kropli uzyskuje się przy ciśnieniu 2 do 4 bar. Gdy chodzi przede wszystkim o wyjątkową jakość pokrycia roślin, interesującą alternatywą są rozpylacze o podwójnym, płaskim strumieniu: AVI Twin z Agrotop jest takim właśnie rozpylaczem a jego krople nie są zbyt małe. Podwójnie rozdzielony strumień oprysku zapewnia równomierne rozłożenie cieczy na przedniej i tylnej stronie roślin i w wielu sytuacjach jest to bardzo interesujące rozwiązanie. Przy prędkościach > 10 km /h trendem coraz częściej spotykanym w praktyce jest stosowanie rozpylaczy TD HiSpeed z asymetrycznym kątem oprysku.

Wyposażenie seryjne Pantera 4502

Amazone Selbstfahrende Feldspritze Pantera 4502, Serienausstattung Pantera 4502

+ Amortyzowane hydropneumatycznie podwozie tandemowe z automatyczną regulacją poziomu, resorowaniem regulowanym od stanu napełnienia i prędkości jazdy
+ Automatyczna, bezstopniowa, centralna zmiana rozstawu kół od 1,80 m do 2,40 m (zależnie od ogumienia, do 2,60 m)
+ Hydrauliczny skręt za pomocą przednich kół, 4 kół i „psi chód” –promień skrętu dopasowany do prędkości jazdy
+ Zarządzanie na nawrotach z automatycznym przełączaniem z kierowania przednich kół na kierowanie 4 kół oraz unoszeniem belki polowej AutoLift
+ Prędkość transportowa do 50 km/h, bezstopniowy, hydrostatyczny napęd poszczególnych kół z kontrolą trakcji
+ Układ hamulcowy zależny od obciążenia
+ 6-cylindrowy silnik Diesla firmy Deutz z technologią wtrysku Common-Rail, emisją spalin zgodnie z normą 3A, 3B lub 4 w zależności od kraju użytkowania, mocą maksymalną 160 KW (218 KM) wg ISO 14396, recyrkulacją spalin i filtrem cząstek stałych
+ Tryb ECO: regulacja liczby obrotów na drodze i w polu, oszczędzająca paliwo oraz zależna od wydajności
+ Kabina CLAAS Vista-Cab, automatyczna klimatyzacja, ogrzewanie, pneumatycznie amortyzowany, komfortowy fotel, regulowana kolumna kierownicy, radio z CD i zestawem głośnomówiącym przez Bluetooth, roleta
przeciwsłoneczna przedniej i tylnej szyby
+ Kolorowy, dotykowy monitor terminala AMADRIVE (10,4 cala) do obsługi nośnika
+ Światła postojowe, mijania i drogowe, 4-stopniowe reflektory przednie, 4-stopniowe reflektory boczne i 2-stopniowe reflektory Side-view, oświetlenie belki polowej od przodu, oraz trzy reflektory na polu obsługowym, u góry zbiornika i przy zbiorniku paliwa.
+ Pompa oprysku (wydatek 260 l/min), Pompa mieszania (wydatek 260 l/min), Wydatek ogółem 520 l/mint
+ Liczba obrotów pomp regulowana przez terminal i zdalna regulacja pomp w polu obsługowym.
+ Armatura ssąca z 3" filtrem ssącym (32 oczka) i przyłączem napełniania dla zbiornika wody płuczącej
+ Armatura ciśnieniowa, samooczyszczający filtr ciśnieniowy 1 1/4-cala (50 oczek) włączanie sekcji szerokości, szybkie opróżnianie
+ Pakiet Comfort 1 – zdalnie z kabiny-do automatycznego napełniania, regulacji intensywności mieszania zależnej od stanu napełnienia oraz mycia zbiornika
+ Belka polowa Super L-2 z przewodami roboczymi, stabilizacją i składaniem Profi 1

+ Zbiornik cieczy roboczej 4.500 l (pojemność rzeczywista 4.800 l) z mieszadłem, wskaźnikiem stanu napełnienia, zbiornik wody płuczącej 500 l
+ Rozwadniacz, dysze do mycia wnętrza zbiornika
+ Zdalna elektryczna obsługa
+ Joystick AmaPilot /AmaPilot+ do sterowania jazdą i obsługi funkcji oprysku
+ Osłona armatury obsługowej, zbiornik wody do mycia rąk, zestaw do mycia z zewnątrz, cyfrowy, zewnętrzny wskaźnik stanu napełnienia

Ocena samojezdnego AMAZONE przez praktyka

Pantera Thomsen

Holger Thomsen od  roku 2008 używa samojezdnego opryskiwacza AMAZONE na ponad 5000 ha rocznie: „Jako przedsiębiorca świadczący usługi, muszę wykorzystywać technikę, której nie posiadają klienci. Dla nas, rozwiązaniem w ochronie roślin był jedynie opryskiwacz samojezdny.“

Holger Thomsen ocenia.
- kierowanie wszystkimi kołami opryskiwacza: „przy zawracaniu na końcach pola, pozostawiamy tylko dwa ślady, to znaczy, że nie niszczymy znajdujących się tam roślin.“
- hydropneumatycznie amortyzowane podwozie tandemowe samojezdnego opryskiwacza: „doskonale amortyzuje nierówności podłoża, co skutkuje bardzo stabilnym prowadzeniem belki polowej.“
- prześwit 1,10 m: „jest doskonały przy opryskach kwitnącego rzepaku, gdyż zapobiega uszkodzeniom roślin.“
- napędy pojazdu: „bezstopniowy, hydrostatyczny napęd z silnika o mocy 200 KM pozwala, aby samobieżny opryskiwacz bez najmniejszych problemów poruszał się z wysoką prędkością po drogach i w polu. Silnik oraz napędy są prawidłowo dopasowane do wielkości maszyny.“
- hydrauliczną zmianę rozstawu śladów pojazdu: „okazuje się, że to ogromna zaleta zwłaszcza wiosną, gdy aplikuje się herbicydy w kukurydzy. W wypadku, gdy klienci stosują zawężony siew kukurydzy, to prosta w obsłudze,  konieczna zmiana rozstawu śladów, stanowi znakomite rozwiązanie.“