Napęd | Hamulce | Kierowanie

Zarządzanie napędem z optymalizacją zużycia paliwa

Nowy silnik spełniający normę emisji spalin 5

W silniku z normą emisji spalin 5, AMAZONE stawia na recyrkulację spalin z katalizatorem utleniającym do silników wysokoprężnych i z filtrem cząstek stałych, który chroni środowisko naturalne. Filtr cząstek stałych podlega ciągłej regeneracji podczas pracy. Katalizator SCR za pomocą wtrysku Diesel-Exhaust-Fluid (DEF) redukuje tlenki azotu. Nowy 20-litrowy zbiornik DEF znajduje się obok 290-litrowego zbiornika paliwa. Zużycie płynu AdBlue (DEF) wynosi ok. 2,5% zużycia paliwa. Oznacza to, że zbiornik DEF musi być napełniany tylko co każde 3 do 4 tankowania zbiornika paliwa.


Zalety:

  • Bezstopniowy napęd hydrostatyczny od 0 do 50 km/h*
  • Nowoczesne zarządzanie zużyciem paliwa na drodze i w polu w trybie ECO i POWER
  • Dostosowana do potrzeb prędkość obrotowa wentylatorów chłodnic
  • Sprawdzona technika Deutz z dobrą siecią serwisową

* Należy przestrzegać krajowych przepisów ruchu drogowego!


Serce to jednostka złożona z silnika i hydrostatu

6-cylindrowy silnik Diesla marki Deutz o mocy do 160 kW (218 KM)

  • Turbina doładowania z intercooler
  • Technologia wtrysku Common-Rail
  • Pojemność 6,06 litra
  • Wersje dopuszczone w niektórych krajach z normą emisji spalin 3A lub 5


Zalety przemyślanego systemu chłodzenia:

  • Zależna od zapotrzebowania regulacja prędkości obrotowej 
  • przy niskiej mocy i przy niskiej temperaturze wentylatory mogą się nawet wyłączyć
  • Rozmieszczenie poza obszarem zanieczyszczenia 
    - lewo: Powietrze doładowania, hydraulika 
    - prawo: silnik, klimatyzacja

„Opryskiwacz Pantera firmy Amazone wyróżnia się najniższym zużyciem paliwa, niskim poziomem hałasu i dobrym rozdziałem ciężaru przy wystarczającej masie użytkowej”.
(profi 12/2011)

Więcej informacji + Mniej informacji -

Praca z optimum oszczędności paliwa: ECO lub POWER

Dzięki nowej, zoptymalizowanej regulacji prędkości obrotowej praca opryskiwaczem Pantera zawsze odbywa się z optymalnym wykorzystaniem paliwa. Jeśli w terminalu pojazdu AmaDrive wybrany zostanie tryb ECO, silnik szuka optymalnego punktu pracy pod względem momentu obrotowego i prędkości obrotowej, zależnie od sytuacji na drodze.

Podczas oprysku na równym terenie prędkość obrotowa silnika może być zredukowana do 950 obr/min. Automatyczne dostosowanie prędkości obrotowej odbywa się na bieżąco w zakresie od 950 do 2000 obr/min. W przypadku pracy na stromych zboczach lub jazdy po terenach górskich z pełnym zbiornikiem, w trybie POWER można uzyskać maksymalną moc przy obrotach do 2000 obr./min.


Przykład trybu ECO

  1. Na terenie płaskim konieczne jest 80 kW.
  2. Maszyna jedzie pod górę: moment obrotowy zwiększa się pod obciążeniem. Prędkość pozostaje stała.
  3. Wznoszenie trwa dłużej: zapotrzebowanie na moc wzrasta do 120 kW. Prędkość pozostaje stała przy nieznacznie zwiększonym zużyciu paliwa.
Więcej informacji + Mniej informacji -

Bezstopniowe sterowanie siłą

Mocny 6-cylindrowy silnik Deutz z technologią wtrysku Common-Rail, to 218 KM mocy przekonujące wysoką wydajnością i niewielkim zużyciem paliwa. Dzięki nowoczesnemu napędowi hydrostatycznemu Pantera porusza się w pełni bezstopniowo.

Taki system pozwala na osiąganie wysokich momentów obrotowych już przy niewielkich obrotach silnika i umożliwia bardzo dynamiczne przyspieszenia pojazdu.

Więcej informacji + Mniej informacji -
Pantera4504_d0_kw_P4091059_CMS

Stosunek mocy do masy

Niewielka masa własna opryskiwacza Pantera 4504 (9900 kg przy szerokości roboczej 24 m) jest zaletą ze względu na niskie zużycie paliwa. Przy 290 litrach pojemności zbiornika paliwa, w długie dni pracy osiąga się naprawdę wysokie wydajności.

  • Zintegrowany zbiornik DEF do opryskiwacza Pantera z silnikiem spełniającym normę emisji spalin 5


Więcej informacji + Mniej informacji -

Zarządzanie napędem i hamowaniem

Pantera – niezawodna inteligencja
Ze względu na dużą średnicę kół, podczas ruszania z miejsca konieczne są bardzo wysokie momenty obrotowe. Inteligentna koncepcja napędu Pantery wytwarza te siły nie przez hydraulikę, ale mechanicznie za pomocą stałych przekładni planetarnych. W trudnych warunkach glebowych i przy ruszaniu z miejsca jest to wyjątkowo niezawodny napęd.



Antrieb- und Bremsmanagement

  1. Pompy zębate
  2. Pompa wielotłokowa osiowa dla pomp natryskowych
  3. Pompa o stałym ciśnieniu
  4. Silnik hydrauliczny
  5. Hamulec tarczowy
  6. Przekładnia planetarna o przełożeniu 1:23,5
  7. Silnik
  8. Pompa wielotłokowa osiowa napędu układu jezdnego
Więcej informacji + Mniej informacji -

Seryjnie - kontrola trakcji

Momenty napędu czterech silników kół są na bieżąco elektronicznie nadzorowane i regulowane tak, że nośnik zachowuje się optymalnie także w najcięższych warunkach. Nie są już potrzebne blokady mechanizmu różnicowego, które kosztują wiele mocy. Kontrola trakcji (ASR) zapewnia również bezpieczną jazdę po drodze przez cały czas.

Więcej informacji + Mniej informacji -

Koncepcja napędu Pantery+ – mocna inteligencja

Wraz z Pantera+ AMAZONE oferuje koncepcję napędu dla skrajnych, np. górskich warunków terenowych. Zamiast standardowych przekładni kół wszystkie rodzaje opryskiwacza Pantera można wyposażyć w alternatywne przekładnie kół z przełożeniem 1:30 (zamiast 1:23,5). Dzięki alternatywnym przekładniom kół Pantera+ dysponuje znacznie większą mocą. Prędkość jazdy wynosi do 40 km/h.


Zalety systemu napędowego:

  • Zawsze wysokie momenty obrotowe 
  • Bez zmiany biegów 
  • Stały reduktor w przekładni planetarnej napędza koło
Więcej informacji + Mniej informacji -
Pantera4503_L3_d0_kw_P5070160_d2_210705_CMS

Pantera – bezpieczna inteligencja

Przy zmniejszeniu prędkości za pomocą dźwigni jazdy uaktywnia się hamulec hydrostatyczny Pantery i hamuje pojazd aż do jego pełnego zatrzymania. Ponadto Pantera posiada hydrauliczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi uruchamianymi pedałem nożnym. Napęd zatrzymuje się automatycznie po uruchomieniu układu.


Zalety układu hamulcowego:

  • Bezpieczny i elegancki styl jazdy
  • Niezawodna skuteczność hamowania, nawet przy szybkich zatrzymaniach z prędkości 50 km/h
  • Automatyczne uruchomienie hamulca postojowego podczas postoju
  • System zapobiegający staczaniu się podczas ruszania na zboczu
Więcej informacji + Mniej informacji -

Automatyczne systemy kierowania

Jako rozwiązanie dla automatycznego kierowania wspomaganego przez GPS, firma AMAZONE oferuje zestaw Steer Ready do sterowania kierowaniem hydraulicznym. W połączeniu z sygnałem korekty RTK możliwa jest tym samym powtarzalna dokładność jazdy po śladzie wynosząca ok. 2 cm.

Więcej informacji + Mniej informacji -

Wyposażenie Steer Ready dla systemów innych producentów

Opcjonalnie można wyposażyć Panterę w system Steer Ready przygotowujący maszynę do automatycznych systemów kierowania. W ten sposób Pantera może być wyposażona fabrycznie do zainstalowania układów kierowniczych różnych producentów.

Więcej informacji + Mniej informacji -

Dwie wersje fabryczne

Zamawiając maszynę Pantera, można wybrać układ kierowniczy jednego z dwóch producentów. Klient może zdecydować się na podzespoły jednego z najwyższej klasy dostawców, TopCon i Trimble, które mogą być wyposażone w różne sygnały korekcyjne, o maksymalnej dokładności RTK.



Automatische Lenksysteme (1) Amapad2_d0_kw_P7231854_d2_230829_CMS
Terminal ISOBUS TopCon X35 z anteną AGS-2 do automatycznego prowadzenia po śladzie i z przełączaniem sekcji szerokości 

Automatische Lenksysteme (2) TME-1260_CMS
Terminal ISOBUS Trimble TME 1260 z anteną NAV-900 do automatycznego prowadzenia po śladzie i z przełączaniem sekcji szerokości


Więcej informacji + Mniej informacji -

Zarządzanie układem kierowniczym dla wszystkich maszyn Pantera, dzięki której są one zwrotne, kompaktowe i uniwersalne!

Praca bez stresu – również na poprzeczniaku

Pomimo wielkości pojazdu, minimalny promień skrętu opryskiwacza Pantera wynosi tylko 4,50 m przy skręcie wszystkimi kołami. Dzięki tej ogromnej zwrotności można wyraźnie zoptymalizować wydajność powierzchniową, zwłaszcza na małych polach. Dzięki terminalowi pojazdu AmaDrive 7.0 możliwe jest przełączanie między kierowaniem wszystkimi kołami a kierowaniem kołami przednimi. Dzięki funkcji „kierowania jazdą ukosem” można pracować doskonale również na zboczu, utrzymując kierunek.

Pantera udowadnia swoją inteligencję również na poprzeczniakach:
Jeśli w terminalu AmaDrive 7.0 aktywowane jest zarządzanie poprzeczniakiem, to przy wyłączeniu oprysku nastąpi automatyczne przełączenie na skręt wszystkimi kołami i podniesienie belki polowej. Po wykonaniu nawrotu, włączenie rozpylaczy powoduje powrót do kierowania przednimi kołami.

Lenkungsmanagement für alle Panteras (5) Pantera_4502_d0_kw_4465_d2_151020_CMS

Lenkungsmanagement für alle Panteras (6) Pantera4504_d0_kw_P4091035_d1_210422_CMS






1) 4,50 m  2) 6,50 m                                           Terminal pojazdu AmaDrive 7.0

Więcej informacji + Mniej informacji -

Więcej odnośników

Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat ochrony roślin

Czy to nie brzmi ciekawie?

Zostaw swoje dane kontaktowe*, wkrótce skontaktujemy się z Tobą:
* Twoje dane kontaktowe zostaną wykorzystane jedynie do nawiązania pożądanego przez Państwa kontaktu.