12 wrz 2023
Hydrauliczny napęd pompy dla opryskiwaczy zawieszanych UF 1602 i UF 2002
Maksymalny komfort korzystania z opryskiwacza zawieszanego
W przypadku opryskiwaczy zawieszanych UF 1602 i UF 2002 AMAZONE oferuje w połączeniu z pakietem Comfort w pełni zintegrowany z układem hydraulicznym napęd pompy.
Hydrauliczny napęd pompy zastępuje wałek odbioru mocy i sprawia, że montaż na różnych ciągnikach jest wyjątkowo prosty i bezobsługowy.
Obsługa i regulacja
Regulacja hydraulicznego napędu pompy odbywa się poprzez system Load Sensing opryskiwacza. Obsługa odbywa się w całości poprzez oprogramowanie ISOBUS maszyny UF 02. Dla napełniania, mieszania i oprysku można zapisać różne prędkości obrotowe pompy. Po wybraniu jednej z wcześniej wymienionych funkcji pompa automatycznie udostępnia prędkość obrotową pompy i utrzymuje ją niezależnie od prędkości obrotowej ciągnika. Skutecznie zapobiega się prędkościom obrotowym przekraczającym maksymalną wartość wynoszącą 540 obr./min.
Zapotrzebowanie oleju dla hydraulicznego napędu pompy wynosi do 50 l/min.
Napełnianie
Na początku napełniania można uruchomić pompę wygodnie z TwinTerminal 3.0 w SmartCenter opryskiwacza UF. Pompa uruchamia się przy tym bardzo łagodnie. Prędkość obrotowa pompy jest regulowana w pełni automatycznie i szybko osiąga wcześniej zapisaną wartość. Prędkość obrotowa ciągnika nie ma przy tym żadnego znaczenia. Zawsze można w pełni i bez obaw korzystać z maksymalnej mocy zasysania, ponieważ sterowanie automatycznie ogranicza prędkości obrotowe do wartości 540 obr./min. Opcjonalnie można wyłączyć pompę automatycznie dzięki oprogramowaniu po osiągnięciu zadanego poziomu napełniania.
Aplikacja w polu
Podczas aplikacji środków ochrony roślin na pagórkowatym terenie obroty pompy opryskiwacza utrzymywane są w ustawionym zakresie niezależnie od obrotów silnika ciągnika np. przy jeździe pod górę z wysoką prędkością obrotową ciągnika i przy jeździe w dół z niską prędkością obrotową ciągnika. Gwarantuje to optymalny rezultat aplikacji, ogranicza zużycie paliwa i chroni pompę przed nadmiernym obciążeniem przez zbyt wysokie prędkości obrotowe.
- Napęd pompy niezależny od ciągnika
- Oszczędzanie pompy dzięki ograniczeniu prędkości obrotowej
- Łatwe agregatowanie z ciągnikiem
- Oszczędność paliwa
- Nie wymaga konserwacji