Sterowanie napędem z optymalną efektywnością zużycia paliwa
Nowy silnik z normą emisji spalin 5
W nowym silniku z normą emisji spalin 5 AMAZONE stawia na recyrkulację spalin z katalizatorem utleniającym do silników wysokoprężnych i z filtrem cząstek stałych, który chroni środowisko naturalne. Filtr cząstek stałych jest regenerowany w sposób ciągły podczas pracy, bez konieczności jej przerywania. Katalizator SCR za pomocą wtrysku Diesel-Exhaust-Fluid (DEF) redukuje tlenki azotu. Nowy 20-litrowy zbiornik DEF znajduje się obok 230-litrowego zbiornika paliwa. Zużycie DEF wynosi około 2,5 % zużycia paliwa. Oznacza to, że zbiornik DEF musi być napełniany tylko co każde 3 do 4 tankowania zbiornika paliwa.
Zalety:
- Bezstopniowy napęd hydrostatyczny od 0 do 50 km/h*
- Nowoczesne zarządzanie zużyciem paliwa na drodze i w polu w trybie ECO i POWER
- Dostosowana do potrzeb liczba obrotów wentylatorów chłodnic
- Sprawdzona technika Deutz z dobrą siecią serwisową
Serce to jednostka złożona z silnika i hydrostatu
6-cylindrowy silnik Diesla marki Deutz o mocy maksymalnej 160 kW (218 KM)
- Turbina doładowania z intercooler
- Technologia wtrysku Common-Rail
- Pojemność 6,06 litra
- Wersje dopuszcone w niektórych krajach z normą emisji spalin 3A lub 5
Zalety przemyślanego systemu chłodzenia:
- Regulacja liczby obrotów wentylatora dostosowana
- do potrzeb – wyłącza wentylator przy niewielkim zapotrzebowaniu mocy i niskich temperaturach
- Umiejscowienie poza strefą zanieczyszczeń z lewej: powietrze doładowania, hydraulika z prawej: silnik, klimatyzacja
„Pantera z Amazone przekonała najniższym zużyciem paliwa, niskim poziomem hałasu i dobrym rozdziałem ciężaru przy wystarczającej masie użytkowej.”
(profi 12/2011)