Historia marki Schmotzer

Wielkie pomysły zaczynają się od małych

SCHMOTZER to średniej wielkości rodzinna firma z siedzibą w północnej Bawarii. Przedsiębiorstwo założone pierwotnie przez dr. Hansa Schmotzera jako sklep rowerowy szybko stało się znanym producentem maszyn rolniczych. 

  • 2024Kolorystyka maszyn z dziedziny uprawy międzyrzędowej zostaje dostosowana do pozostałych maszyn rolniczych, a marka Schmotzer łączy się z marką AMAZONE.
  • 2019AMAZONE przejmuje dział firmy SCHMOTZER zajmujący się techniką uprawy międzyrzędowej i kontynuuje rozwój marki.
  • 2005: SCHMOTZER kończy 100 lat.
  • 2004: Ferdinand Wahl zostaje jedynym dyrektorem zarządzającym.
  • 2001: Pierwsza maszyna do uprawy międzyrzędowej o szerokości 12 metrów z 27 rzędami.
  • 1996: Pierwszy w pełni automatyczny pielnik sterowany podczerwienią.
  • 1995: Ostateczne zaprzestanie produkcji kombajnu buraczanego.
  • 1986: Prezentacja „noża wibracyjnego”.
  • 1980: Załamanie na rynku jednorzędowych kombajnów buraczanych. SCHMOTZER musi złożyć wniosek o upadłość i od tej pory koncentruje się na obszarach siewu precyzyjnego, ochrony roślin i technologii uprawy międzyrzędowej.
  • 1974: SCHMOTZER zatrudnia 540 osób.
  • 1972: Pierwszy prowadzony równoległobocznie siewnik punktowy do buraków i kukurydzy.
  • 1965: Produkcja na dużą skalę – fabrykę opuszcza 2200 kombajnów do buraków cukrowych.
  • 1962: Śmierć dr. Hansa Schmotzera.
  • 1953: Pierwszy w Europie kombajn sitowy do buraków cukrowych.
  • 1951: Pierwsza własna samojezdna maszyna wielozadaniowa „Kombi”.
  • 1933: Pierwszy samojezdny pielnik silnikowy.
  • 1926: Pierwszy własny kombajn do ziemniaków.
  • 1922: Wynalezienie pielnika jako innowacja na skalę światową.
  • 1915: Przejęcie firmy Agraria.
  • 1905: Dr Hans Schmotzer zakłada sklep rowerowy.

Więcej informacji na temat historii firmy Schmotzer można znaleźć tutaj.

SCHMOTZER – marka o długiej i bogatej historii. 

Marka SCHMOTZER ma za sobą ponad 100 lat innowacyjnych pomysłów, pionierskich wynalazków, mierzenia się z przeciwnościami i niestrudzonego postępu. Połączenie marek AMAZONE i SCHMOTZER to spotkanie dwóch znanych firm, które dostrzegły wzajemnie swój ogromny potencjał na przyszłość, wynikający z ich różnych specjalizacji.

Możemy osiągnąć nasze cele tylko wtedy, gdy wspólnie patrzymy w tym samym kierunku. Niniejszy dokument ma służyć jako przewodnik i wskazywać drogę do atrakcyjnej przyszłości. Opisuje sposób, w jaki chcemy postrzegać i prezentować się w przyszłości – jako silny zespół.
 


HistorieV2