Historia marki Schmotzer
Wielkie pomysły zaczynają się od małych
SCHMOTZER to średniej wielkości rodzinna firma z siedzibą w północnej Bawarii. Przedsiębiorstwo założone pierwotnie przez dr. Hansa Schmotzera jako sklep rowerowy szybko stało się znanym producentem maszyn rolniczych.
- 2024: Kolorystyka maszyn z dziedziny uprawy międzyrzędowej zostaje dostosowana do pozostałych maszyn rolniczych, a marka Schmotzer łączy się z marką AMAZONE.
- 2019: AMAZONE przejmuje dział firmy SCHMOTZER zajmujący się techniką uprawy międzyrzędowej i kontynuuje rozwój marki.
- 2005: SCHMOTZER kończy 100 lat.
- 2004: Ferdinand Wahl zostaje jedynym dyrektorem zarządzającym.
- 2001: Pierwsza maszyna do uprawy międzyrzędowej o szerokości 12 metrów z 27 rzędami.
- 1996: Pierwszy w pełni automatyczny pielnik sterowany podczerwienią.
- 1995: Ostateczne zaprzestanie produkcji kombajnu buraczanego.
- 1986: Prezentacja „noża wibracyjnego”.
- 1980: Załamanie na rynku jednorzędowych kombajnów buraczanych. SCHMOTZER musi złożyć wniosek o upadłość i od tej pory koncentruje się na obszarach siewu precyzyjnego, ochrony roślin i technologii uprawy międzyrzędowej.
- 1974: SCHMOTZER zatrudnia 540 osób.
- 1972: Pierwszy prowadzony równoległobocznie siewnik punktowy do buraków i kukurydzy.
- 1965: Produkcja na dużą skalę – fabrykę opuszcza 2200 kombajnów do buraków cukrowych.
- 1962: Śmierć dr. Hansa Schmotzera.
- 1953: Pierwszy w Europie kombajn sitowy do buraków cukrowych.
- 1951: Pierwsza własna samojezdna maszyna wielozadaniowa „Kombi”.
- 1933: Pierwszy samojezdny pielnik silnikowy.
- 1926: Pierwszy własny kombajn do ziemniaków.
- 1922: Wynalezienie pielnika jako innowacja na skalę światową.
- 1915: Przejęcie firmy Agraria.
- 1905: Dr Hans Schmotzer zakłada sklep rowerowy.
Więcej informacji na temat historii firmy Schmotzer można znaleźć tutaj.
SCHMOTZER – marka o długiej i bogatej historii.
Marka SCHMOTZER ma za sobą ponad 100 lat innowacyjnych pomysłów, pionierskich wynalazków, mierzenia się z przeciwnościami i niestrudzonego postępu. Połączenie marek AMAZONE i SCHMOTZER to spotkanie dwóch znanych firm, które dostrzegły wzajemnie swój ogromny potencjał na przyszłość, wynikający z ich różnych specjalizacji.
Możemy osiągnąć nasze cele tylko wtedy, gdy wspólnie patrzymy w tym samym kierunku. Niniejszy dokument ma służyć jako przewodnik i wskazywać drogę do atrakcyjnej przyszłości. Opisuje sposób, w jaki chcemy postrzegać i prezentować się w przyszłości – jako silny zespół.