12 wrz 2023

Nowy półzawieszany pług obrotowy AMAZONE Tyrok 400 Onland

Do pobierania pakietu dla mediów

Orka po caliźnie z nowym półzawieszanym z pługiem obrotowym AMAZONE Tyrok 400


Firma AMAZONE oferuje obecnie półzawieszany pług Tyrok 400 także w wersji on-land, czyli do orki po caliźnie. Dzięki szybkiej i komfortowej zmianie pomiędzy orką po caliźnie i orką w bruździe, pług Tyrok Onland wyróżnia się wysokim stopniem elastyczności. Nowe typy pługa są dostępne z 7, 8 lub 9 korpusami i są przeznaczone do współpracy z ciągnikiem o mocy do 400 KM. 

AMAZONE Tyrok 400 w połączeniu z wychylnym ramieniem chwytającym i wałem
AMAZONE Tyrok 400 w połączeniu z wychylnym ramieniem chwytającym i wałem

Prosta zmiana pomiędzy orką po caliźnie, a orką w bruździe

Wielkość ciągnika i ogumienie decydują między innymi o tym, czy możliwa jest orka w bruździe, czy po caliźnie – czyli poza bruzdą. Zwłaszcza w przypadku gąsienicowego układu jezdnego, ogumienia bliźniaczego lub wyjątkowo szerokich opon 710 mm niemożliwa jest jazda tylko w bruździe. Częściowo ugniatana jest również już zaorana gleba. 

Potrzebujemy Twojej zgody

Ta zawartość jest przegotowana przez zewnętrzny serwer. Przy aktywacji treści będą przetwarzane dane osobowe i wstawiane pliki Cookies.

Dużą zaletą orki po caliźnie jest zmniejszony nacisk na podłoże dzięki dużej powierzchni nacisku szerokich opon ciągnika i możliwości obniżenia ciśnienia w ogumieniu na czas pracy. Powoduje to zdecydowanie mniejsze niekorzystne zagęszczenie . Do tego tryb orki po caliźnie zapewnia lepszą linię uciągu dzięki mniejszemu ściąganiu na boki i skuteczniejszemu przenoszeniu sił. Korzystając z systemów GPS, można dodatkowo podnieść komfort pracy i zapewnić dokładne połączenie przejazdów. Stałe prowadzenie na tej samej głębokości zapewnia przednie koło kopiujące, które bez przerwy ma kontakt z nieuprawioną glebą.

Optymalne oszczędzanie podłoża dzięki pługowi Tyrok 400 w trybie orki po caliźnie oraz szerokim oponom ciągnika

Inne czynniki, takie jak stan gleby, mają decydujący wpływ na wybór trybu orki. Z tego powodu bardzo ważna jest możliwość szybkiej zmiany pomiędzy orką po caliźnie i orką po bruździe. Jeśli powierzchnia gleby nie umożliwia optymalnego przenoszenia siły pociągowej z powodu deszczu lub wilgoci na polu, w każdej chwili jest możliwe szybkie przestawienie na tryb orki w bruździe. W tym celu wystarczy przestawić dźwignię hydrauliczną na ramieniu odwracającym.

Stabilność bez kompromisów

Główną częścią pługa Tyrok Onland jest masywna rama prostokątna wykonana z wysokowytrzymałej stali, o wymiarach 200 x 150 x 10 mm. Dzięki temu Tyrok Onland wyróżnia się nadzwyczaj wysoką stabilnością. Decydująca przewaga nad kwadratową ramą polega na tym, że prostokątna rama nie wygina się nawet przy twardym podłożu. Zapewnia to równomierną głębokość roboczą na całej długości i szerokości, co ma duże znaczenie zwłaszcza przy większych szerokościach roboczych. 

Model Tyrok Onland wyróżnia również system SmartTurn. Na poprzeczniaku szybki proces obrotu jest hydraulicznie dwukrotnie zwalniany na krótko przed końcem tego procesu. Zapewnia to do efekt tłumienia, który oszczędza materiał przy wciąganiu cylindra. Nie ma potrzeby iść na kompromis w kwestii szybkości. W przypadku wariantu Onland „rama” jest automatycznie liniowana przed obrotem przez siłownik trybu orki po caliźnie, aby środek ciężkości podczas obrotu był położony możliwie nisko, a siły działające na ciągnik i pług – możliwie niewielkie. 

Korpus pługa przemyślany aż po detale – SpeedBlade oznacza mniejsze zużycie

Korpus pługa SpeedBlade z opatentowaną, bardzo dużą piersią odkładnicy wyróżnia jej minimalne zużycie. Przy zwiększeniu prędkości roboczej np. z 6 km/h do 8 km/h główny punkt zużycia automatycznie przesuwa się w kierunku środka korpusu pługa. Główny punkt zużycia, nawet przy dużych prędkościach, znajduje się na powiększonej piersi odkładnicy, a nie na samej odkładnicy. Dostępne są różne kształty listew i korpusów, które można dobrać odpowiednio do konkretnego zastosowania. 

Kolejny detal z doskonałym efektem: czubek lemiesza przykrywa płat lemiesza i chroni połączenie. Dzięki temu sprytnemu rozwiązaniu nie dochodzi do gromadzenia się resztek roślin ani sznurka.

AMAZONE podnosi poprzeczkę przy wytwarzaniu części ścieralnych do pługów, stosując jedyny w swoim rodzaju proces hartowania ©plus. Dzięki większemu nawęgleniu stali części ścieralne do pługów Tyrok stały się znacznie twardsze i trwalsze. 

Bezpieczna, wygodna i precyzyjna regulacja zapewnia doskonały obraz pracy 

Model Tyrok Onland jest standardowo wyposażony w mechaniczną regulację szerokości pracy. Opcjonalnie można hydraulicznie i bezstopniowo dopasować szerokość roboczą do warunków bezpośrednio z kabiny operatora ciągnika. Również regulacja pierwszego korpusu pozwalająca na precyzyjne łączenie przejazdów możliwa jest albo w sposób ręczny, albo hydrauliczny. Zaletą jest w tym przypadku bezpośrednie sterowanie siłownika pierwszego korpusu w przedniej części pługa, również podczas jazdy. 

Elektryczno-hydrauliczna regulacja głębokości roboczej w pługu Tyrok 400

Dzięki nowej elektryczno-hydraulicznej funkcji regulacji szerokości roboczej możliwa jest w pełni hydrauliczna regulacja głębokości roboczej w Tyroku 400 z kabiny ciągnika.

Łatwo widoczna skala na cylindrze

Element obsługowy umieszczony w kabinie ciągnika pozwala regulować bezstopniowo głębokość roboczą podczas pracy, w zależności od warunków podłoża. Można przy tym elektrycznie przełączać między podnoszeniem na uwrociu a zmianą głębokości roboczej na siłowniku nurnikowym. Dzięki tej możliwości wyboru obydwie funkcje pługa Tyrok można obsługiwać jednym gniazdem pojedynczego działania.

Orientację podczas zmianę szerokości roboczej ułatwia czytelna skala na siłowniku. Dzięki elektryczno-hydraulicznej regulacji głębokości roboczej można jeszcze bardziej uprościć ten proces, zapewniając operatorowi łatwą obsługę i komfort.


Bulb_hnien_Version1-kl-3_rechts

  • Duża elastyczność dzięki szybkiemu i wygodnemu przełączaniu między trybem orki po caliźnie i orki po bruździe
  • Orki po caliźnie oprócz dokładnego łączenia przejazdów dzięki GPS zapewnia mniejszy nacisk na podłoże dzięki dużej powierzchni styku opon ciągnika
  • Elektryczno-hydrauliczna regulacja głębokości roboczej z kabiny ciągnika
  • Perfekcyjna orka także w zmiennych warunkach dzięki seryjnemu układowi hydraulicznemu dopasowania szerokości roboczej pierwszego korpusu AutoAdapt
  • Unikalny korpus pługa SpeedBlade z powiększoną przednią częścią odkładnicy i procesem hartowania ©plus umożliwia uzyskanie większej prędkości przy mniejszym zużyciu
  • Szybkie i przyjazne dla materiału procesy obrotu dzięki dwustopniowej hydraulicznej amortyzacji SmartTurn